به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد اداره ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در بازه زمانی یکم فروردین تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ حاکی از آن است که این اداره طی این مدت به ۹۴۰۵ تماس تلفنی اربابرجوعان و تماسهای کارشناسان مرکز پاسخ داده است. همچنین ۳۵۰۱ نامه از درخواستهای مردمی به معاونتها، سازمانها، شرکتها و ادارات کل راه و شهرسازی استانها توسط اداره ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.
در بخش ارتباطات حضوری، ۱۲۱ نفر از اربابرجوعان به صورت حضوری پاسخ دریافت کردهاند. همچنین، درخواستهای مردمی ارسالشده به پست الکترونیکی ارتباط مستقیم با وزیر به ۸۸۲۱ مورد رسیده است.
گزارش ملاقاتهای مردمی سازمانها و شرکتهای تابعه و ادارات کل راه و شهرسازی استانها به تعداد ۱۶۸۶ مورد ثبت شده است. علاوه بر این، در این مدت ۴۲۵ مورد ارتباط از طریق چت آنلاین صورت گرفته است.
از میان پرتکرارترین درخواستها و شکایات میتوان به شکایت از روند پیشرفت ساخت پروژههای نهضت ملی مسکن و شکایت از بانک های عامل جهت پرداخت وام ودیعه مسکن و وام خودمالکی اشاره کرد.
این آمار نشاندهنده تلاش وزارت راه و شهرسازی در برقراری ارتباط موثر با مردم و رسیدگی به درخواستها و مشکلات آنان در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ است.